Države u kojima se bicikl najviše koristi


Bicikl je uvijek bio više od prijevoznog sredstva. Ne postoji mjesto na planeti gdje se bicikl ne koristi.U mnogim zemljama je dio tradicije i kulture.

Dobar je za kondiciju i zdravlje a po riječima svjetskog prvaka, biciklističkog maratona Mat Gosa: “vožnja bicikla je najljepši način da se vide i obiđu mnoga mjesta.”

U nekim gradovima je teško zamisliv život bez ovog načina prevoza.

Bicikl je od samog nastanka do danas ostao fenomen, način prevoza koji je uvek u trendu. Neiscrpna je inspiracija mnogih umetnika, istraživača i naučnika.

Vožnja bicikla je dobra za našu kondiciju i zdravlje a sa ekološkog aspekta apsolutno prihvatljiv način prevoza.

Predstavljamo države u kojima se bicikl najviše koristi:

10. Kina

  • Broj stanovnika: 1.342.700.000
  • Broj bicikala: > 500.000.000
  • Korištenje: > 37,2%

Grad Šangaj je ekonomski i industrijski centar Kine.

Oko 60 procenata lokalnog stanovništva u Šangaju, koristi bicikl za odlazak na posao.

U gradu koji ima oko 23 miliona stanovnika a više od 9 miliona koristi bicikl.

9. Belgija

  • Broj stanovnika: 10.827.520
  • Broj bicikala: > 5.200.000
  • Korištenje: > 48,0%

Istraživanja sprovedena u Belgiji pokazala su da se 8 procenata prevoza u zemlji ostvari biciklom. Prosječna distanca koja se biciklom pređe u ovoj zemlji na dnevnom nivou je 0.9 km.

Biciklizam je nacionalni sport Belgijanaca.

U Belgiji ovaj sport ima izuzetnu važnost i profesionalni karakter. Popularizacija ovog sporta doprinosi povećanju popularnosti bicikla kao prevoznog sredstva. Moto je jednostavan ’’Više biciklizma i više zdravlja’’ Kvalitetan bicikl, redovno održavanje, zaštitna kaciga, svjetlo žuti prsluk zbog bezbjednosti predstavlja strategiju koja je u ovoj državi dala odlične rezultate.

8. Švajcarska

04

  • Broj stanovnika: 7.782.900
  • Broj bicikala: > 3.800.000
  • Korištenje: > 48,8%

Istraživanja sprovedena u Švicarskoj pokazala su da se 5 procenata prevoza u zemlji ostvari biciklom a nešto više od 10 procenata stanovništva koristi bicikl kao prevozno sredstvo do posla.

Švicarska je u samom vrhu po korišćenju bicikla. U ovoj zemlji vožnja bicikla odavno nije samo aktivnost, već vid zdravog načina života, održavanja kondicije, uživanja u prirodi i druženja sa biciklistima. Biciklističkih klubova je mnogo.

U Švicarskoj postoje kampanje koje promovišu vožnju bicikla tokom čitave godine: ’’Biciklom na posao ili biciklom u kupovinu’’. Njihov cilj je da se poveća broj onih koji koristeći bicikl vode zdrav način života i čuvaju okolinu.

7. Japan

05

  • Broj stanovnika: 127.370.000
  • Broj bicikala: > 72.540.000
  • Korištenje: > 56,9%

U posljednjih nekoliko godina u Japanu se proda više od 10 miliona bicikla godišnje.

Prilikom odlaska na posao 15 procenata japanaca koriste bicikl. Upotreba bicikla kao alternativnog načina prevoza je široko rasprostranjena.

U većim gradovima postoji puno stanica za iznajmljivanje bicikla.

Japanci kao tri glavna razloga za vožnju bicikla navode: zdravstveni, izbjegavanje gužve, prepune vozove i metroe. Ono što je posebno interesantno da veliki broj stanovnika na stanicama ne zaključava svoje bicikle.

6. Finska

06

  • Broj stanovnika: 5.380.200
  • Broj bicikala: > 3.250.000
  • Korištenje: > 60,4%

Statistički podaci su pokazali da se u Finskoj bicikl koristi između 9 i 10 procenata. Prosječan pređeni put po stanovniku dnevno iznosi 0.7 kilometara.

Interesantno je da u ovoj zemlji bicikl koriste svi društveni slojevi, od penzionera, farmera, studenata, do bankara i biznismena.

Iako Finska važi za jednu od hladnijih skandinavskih država, to ne utiče i ne smeta biciklistima. Sezona počinje početkom proljeća i traje do kasne jeseni. Njihova ljubav prema biciklizmu može se porediti sa njihovom ljubavlju prema psima, pecanju ili sauni.

5. Norveška

07

  • Broj stanovnika: 4.943.000
  • Broj bicikala: > 3.000.000
  • Korištenje: > 60,7%

Norveška je država koja ima oko 5 miliona stanovnika a procjenjuje se da u državi ima oko 3 miliona bicikala. Po podacima ali i po situaciji koja se može vidjeti širom zemlje očigledno je da stanovnici ove skandinavske države koriste svaki lijep dan za vožnju bicikla.

Iako se država nalazi u sjevernom djelu Evrope oko 5 procenata ukupnog prevoza u toku godine pripada vožnji bicikla.

Pored velike prodaje bicikla, Norveška je specifična i po velikom problemu u Evropi po pitanju krađe bicikla. U ovoj državi se godišnje ukrade 60.000 bicikla.

Lopovi su toliko iskusni da zaključani bicikl mogu da otključaju i za 10 do 30 sekundi. Vlasti pokušavaju da riješe ovaj problem ali nažalost većina ukradenih bicikli se ne pronađe.

4. Švedska

08

  • Broj stanovnika: 9.418.732
  • Broj bicikala: > 6.000.000
  • Korištenje: > 63,7%

U Švedskoj se oko 9 procenata ukupnog prevoza na godišnjem nivou obavi biciklom. Prosječna kilometraža po osobi je 0.7 km.

Država je poznata po činjenici da bicikl posjeduje svaka kuća, a po prodaji Švedska je jedna od vodećih u Evropi. Za mnogo stanovnike bicikl ima veću vrijednost od televizora.

Prosječna porodična kuća ima nekoliko različitih modela u zavisnosti o starosti članova i potreba.

3. Njemačka

09

  • Broj stanovnika: 81.802.000
  • Broj bicikala: > 62.000.000
  • Korištenje: > 75,8%

Bicikl kao prevozno sredstvo ukorenjen je u njemačkoj kulturi. Bez obzira na kvalitet i bezbjednost u automobilskom i željezničkom transportu gotovo 10 procenata nijemaca svakodnevno vozi bicikl.

Oko 9% svih ukupnih putovanja na godišnjem nivou pravi se biciklom. Prosječna kilometraža po stanovniku iznosi 0.9 km.

U Njemačkoj gotovo da nema domaćinstva koje ne posjeduje makar jedan bicikl. Ljubav prema biciklu prenosi se generacijama, otuda i veliko razumijevanje vozača, pješaka i biciklista u saobraćaju.U Njemačkoj se izuzetno vodi računa o bezbjednosti biciklista.

Širom zemlje se stalno grade posebna mjesta za njihovo parkiranje.

2. Danska

10

  • Broj stanovnika: 5.560.628
  • Broj bicikala: > 4.500.000
  • Korištenje: > 80,1%

U Danskoj je bicikl u saobraćaju zastupljen sa 18 %. Prosječna kilometraža po stanovniku iznosi 1.6 km dnevno.

Bicikl se u zemlji smatra kao zdraviji, jeftiniji, ekološki prihvatljiv, ali često i brži način prevoza.

Broji biciklista se svake godine povećava što pokazuje težnju društva ka prethodno navedenim vrijednostima. Vlada ima strategiju koja daje odlične rezultate ali i kontinuirane kampanje koje se bave edukacijom stanovništva.

U glavnom gradu Kopenhagenu oko 37% građana vozi bicikl svakog dana.

Lokalna gradska kuća daje mogućnost iznajmljivanja bicikla besplatno stanovnicima i turistima na dnevnoj bazi.

Interesantnu činjenicu predstavlja podatak da je prosječna brzina kretanja u Kopenhagenu 16km\h za bicikliste a 27km\h za automobile.

1. Holandija

11

  • Broj stanovnika: 16.652.800
  • Broj bicikala: > 16.500.000
  • Korištenje: > 89,1%

U Holandiji se oko 27% ukupnog prevoza na godišnjem nivou bavi biciklom. Od toga 25% se ostvari za vrijeme odlaska na posao.

Prosječna udaljenost koju pređe biciklista u toku dana je 2.5 km.

Usprkos recesiji prodaja bicikla ide odlično. Holanđani i dalje ne štede prilikom kupovine bicikla. U zemlji se na kupovinu bicikla godišnje potroši skoro 1 milijarda eura. Rekordna prodaja je bila 2009 godine kada je u Holandiji prodato oko 1.3 miliona bicikala po prosječnoj cijeni od 714 eura.

Glavni grad Amsterdam je prvi grad po broju biciklista na svetu. U gradu je izgrađeno više od 400 kilometra biciklističkih staza.

Iako se svi propisi poštuju interesantno je da većina biciklista ne nosi zaštitnu kacigu.

Krađa bicikla predstavlja veliki problem. Svaki peti bicikl se godišnje ukrade tako da je prosječan broj krađa 20 % u odnosu na broj prodatih.

Bez obzira na sve, Holandija godinama važi za zemlju u kojoj nema velikih saobraćajnih gužvi. Holanđani važe za sretnu naciju i nalaze se u samom vrhu zemalja po zdravlju svojih stanovnika.

Sve ovo nije ostvareno isključivo zahvaljujući dobroj ekonomskoj situaciji, naprotiv mnogi stanovnici smatraju da im bicikl daje mogućnost da štede, žive zdravo i bolje komuniciraju sa komšijama u toku vožnje. Bicikl zato mnogi opravdano smatraju jednim od simbola ove zemlje.

(Izvor: ekospark)

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Biciklizam. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s